JumpZO

Het Brussels gewest wil 100% van de jonge Brusselaars warm maken voor ondernemerschap met de campagne 'Young Entrepreneurs of Tomorrow' (YET). Verschillende organisaties zetten hun schouders mee onder dit project. Zo trekt Tracé Brussel dit schooljaar JumpZO op gang.
 

JumpZO, kort voor 'Jump naar zelfstandig ondernemerschap', is een samenwerking tussen Tracé Brussel vzw, Stichting Onderwijs & Ondernemen en SYNTRA Brussel vzw. JumpZO zet dit schooljaar de stap naar Nederlandstalige secundair onderwijs en jeugdorganisaties om hen op maat te sensibiliseren rond ondernemerscompetenties.

JumpZO biedt aan leerlingen van de derde graad van het Nederlandstalig secundair onderwijs concrete workshops op maat, om kennis te maken met het ondernemerschap. JumpZO richt zich ook naar, niet schoolgaande jongeren, bijvoorbeeld in het kader van vrijetijdsactiviteiten. Activiteiten worden aangeboden op maat van een halve of een hele dag, aangepast aan de interesse van de jongeren.

Tenslotte wil JumpZO ook leerkrachten en jongerenbegeleiders informeren over de mogelijkheden van het ondernemerschap.

JumpZO    
yet.brussels